Płyny eksploatacyjne
Bez nich ani rusz.
Płyn hamulcowy, płyn chłodniczy i płyn do spryskiwaczy.
Pomagają skutecznie zatrzymać samochód podczas hamowania, chronią silnik przed przegrzaniem, zwalczają rdzę i kamień oraz zapewniają dobrą widoczność: oryginalne płyny eksploatacyjne Volkswagen sprawią, że będziesz jeszcze bardziej zadowolony ze swojego samochodu.
Płyn hamulcowy
Płyn hamulcowy zgodny z normą VW 501 14 musi spełnić wysokie wymagania - po to, by Twój dostawczy Volkswagen zatrzymał się tam, gdzie chcesz.
Płyn hamulcowy ma wyjątkowe właściwości, które zwiększają Twoje bezpieczeństwo. Przy hamowaniu przenosi siłę z pedału hamulca na hamulce kół i w ten sposób powoduje zatrzymanie lub zmniejszenie prędkości. Hydrauliczne przenoszenie siły musi zawsze działać prawidłowo, w przeciwnym wypadku Twój samochód nie będzie zachowywał się podczas hamowania tak, jak do tego przywykłeś. Dlatego płyn hamulcowy nie może zamarzać ani gęstnieć przy bardzo silnym mrozie, a w wysokich temperaturach nie może wrzeć. Ponadto zawsze musi go być w wystarczającej ilości i jego jakość również musi być optymalna.
Normą VW 501 14 wprowadzamy nowe standardy.
Opracowaliśmy własną, nową normę dla płynu hamulcowego – normę VW 501 14. Nie pomylisz naszego oryginału z tradycyjnymi produktami lub produktami gorszej jakości. Nowy płyn hamulcowy zgodny z normą VW 501 14 otrzymasz u wszystkich Partnerów Serwisowych Volkswagen Samochody Dostawcze. Na życzenie serwis wymieni za Ciebie płyn i sprawdzi układ hamulcowy. Umów się już teraz na wizytę w serwisie.
Twoje korzyści
- Lepsza skuteczność w niskich temperaturach. Nowy płyn hamulcowy zgodny z normą VW 501 14 zapewnia większą skuteczność w temperaturach między 0 a -40°C.
- Dłuższy okres między wymianami. W nowych samochodach dostawczych Volkswagen okres między wymianami wydłuża się do trzech lat.
- Lepsza stabilność na zakrętach.
Co warto wiedzieć o płynie hamulcowym?
Płyn chłodniczy
Oryginalny dodatek do płynu chłodniczego G13 skutecznie chroni silnik także przy dużych obciążeniach i wydłuża w ten sposób jego okres eksploatacji.
Nowoczesne silniki chłodzone cieczą potrzebują dodatku do płynu chłodniczego, który długotrwale chroni jednostkę napędową i układ chłodzenia. Zalecamy G13 Volkswagen. Zachowuje on stabilność cieplną do 135°C i dzięki dodatkowi antykorozyjnemu lepiej odprowadza ciepło z metali lekkich, na przykład aluminiowych głowic cylindrów. Tymczasem dobrze schłodzona głowica cylindrów przedłuża żywotność silnika. G13 doskonale nadaje się także do starszych silników z żeliwa szarego i można go mieszać ze wszystkimi jego poprzednikami.