Nowe standardy dotyczące wartości zużycia paliwa

Bliżej rzeczywistego zużycia

WLTP to skrót od Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure. Jest to światowa zharmonizowana procedura testowa dla określenia zużycia paliwa i emisji CO2.

Większa przejrzystość dzięki WLTP

WLTP zmienia procedury pomiarowe i testowe stosowane przez producentów pojazdów.

Porównanie WLTP i NEDC

Przegląd cyklu NEDC

Znormalizowany cykl NEDC dotyczy wszystkich samochodów osobowych oraz dostawczych. Został on wprowadzony w Unii Europejskiej w roku 1992, aby pomóc w określeniu zużycia paliwa oraz emisji spalin przez pojazdy i wskazać porównywalne wartości.

Parametry testu

  • Temperatura w komorze testowej wynosi od 20 do 30 ° C.
  • Pokonywana odległość wynosi 11 km.
  • Cykl trwa 20 minut.
  • Cykl składa się z dwóch faz: 13 minut symulowanego przejazdu przez miasto i 7 minut  symulowanej podróży poza miastem.
  • Średnia prędkość wynosi około 33 km / h.
  • Udział czasu postoju w cyklu wynosi 25%.
  • Maksymalna prędkość wynosi 120 km / h.
  • Punkty zmiany biegów dla modeli z ręczną skrzynią biegów zostały dokładnie określone.
  • Specjalne wyposażenie i klimatyzacja nie są uwzględniane. 

Przegląd procedury WLTP

The Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure lub WLTP to światowy standard testowania samochodów osobowych i dostawczych. Standard ten dostarczy bardziej realistycznych danych w zakresie zużycia paliwa dzięki bardziej dynamicznym parametrom testowania.

Parametry testu

  • Temperatura w komorze testowej wynosi 23 ° C.
  • Odległość pokonywana przez pojazd wynosi 23 km.
  • Cykl trwa 30 minut.
  • Cykl składa się z czterech faz (niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka).
  • Średnia prędkość wynosi 47 km / h.
  • Udział czasów postoju w cyklu wynosi 13%.
  • Prędkość maksymalna przekracza 130 km / h.
  • Momenty przełączania biegów są ustalane indywidualnie dla każdego pojazdu.
  • W teście uwzględniana jest masa pojazdu wraz z wyposażeniem dodatkowym.
  • Pomiary wykonywane są dla wszystkich możliwych kombinacji silników i skrzyń biegów.

Cele nowej procedury pomiarowej

Cykl jezdny WLTP definuje na nowo parametry testowania mające na celu określanie zużycia paliwa oraz emisji spalin.

Volkswagen Caddy Furgon dynamicznie przejeżdża przez miasto.

Przejrzystość

Zużycie paliwa zmierzone według nowej procedury będzie bliższe wartościom uzyskiwanym w warunkach występujących podczas codziennej eksploatacji pojazdu.

WLTP uwzględnia profil jazdy bardziej zbliżony do rzeczywistego niż określony w poprzednim standardzie NEDC. Badania według NEDC są ściśle laboratoryjne i służą przede wszystkim dokonaniu porównania różnych pojazdów bez odzwierciedlania ich rzeczywistego zużycia. Podczas gdy wartości zużycia były do tej pory mierzone w abstrakcyjnych warunkach labratoryjnych, nowa procedura umożliwia bardziej dokładną prognozę rzeczywtsitego zużycia paliwa w danym samochodzie dzięki bardziej realistycznym parametrom testowym.

Przedsiębiorcy przed samochodami dostawczymi Volkswagen

Standardy

Nowy standard WLTP umożliwia uzyskanie porównywalnych wyników testów na całym świecie.

Jednym z głównych celów procedury WLTP jest zapewnienie zharmonizowanych metod określania emisji spalin oraz zużycia energii dla różnych silników, np. benzynowych, diesla, na gaz oraz elektrycznych. Wyniki badań takich samych typów pojazdów powinny być takie same na całym świecie, jeżeli procedura testowa WLTP przeprowadzona jest prawidłowo. Konieczność dokonywania takich porównań oznacza, że pomiary laboratoryjne są niezbędne.

Dlatego emisja spalin i zużycie paliwa zostaną wiarygodnie i reprezentatywnie ustalone w trakcie badań według dynamicznego profilu jazdy.

Volkswagen w ruchu.

Ochrona środowiska

Dokładniejsze informacje w zakresie zużycia paliwa pozwalają na realizację międzynarodowych celów środowiskowych i zmniejszenie obciążenia dla środowiska.

Redukcja CO2 to kluczowy aspekt w dziedzinie rozwoju samochodów. WLTP pozwala na lepsze dostosowanie się do międzynarodowych ograniczeń emisji CO2.

W 2010 roku kraje Unii Europejskiej przyczyniły się do emisji 4.72 miliardów ton CO2, z czego 19% to emisja pochodząca z pojazdów. W związku z tym do 2020 r. Unia Europejska zamierza zredukować emisję CO2 o 20%. Stanie się to łatwiejsze dzięki wdrożeniu WLTP. Dzięki lepszemu dopasowaniu nowego cyklu badawczego do rzeczywistych warunków jazdy. WLTP daje większą przejrzystość w porównywaniu zużycia energii i emisji CO2 przez różne pojazdy. Należy też liczyć się z tym, że wartości zużycia paliwa i emisji CO2 wykonane według WLTP będą wyższe od wartości uzyskanych w dodychczasowych testach NEDC.

Po prostu oszczędzaj paliwo

Zużycie paliwa Twojego pojazdu zależy od wielu czynników, na które nie masz wpływu. Niemniej jednak, istnieją sposoby, które mogą pomóc znacznie zmniejszyć to zużycie.

Volkswagen Crafter Furgon przejeżdża w miejskiej scenerii.
Przewiduj i prowadź nowocześnie.

Spokojna jazda, spora oszczędność

Mniej stresu, więcej oszczędności: jazda w umiarkowanej i stałej prędkości, mniej hamowania, poruszanie się zgodnie z ruchem na drodze, pozwalanie, aby pojazd toczył się po drodze i wykorzystywanie siły rozpędu pozwalają na mniejsze zużycie paliwa. Taki rodzaj jazdy jest również bezpieczniejszy i mniej stresujący. Na autostradzie: jazda z prędkością 130 zamiast 160 km/h znacząco obniży zużycie paliwa. Podobny efekt przynieść może zaplanowanie tasy pod kątem uniknięcia korków.

Volkswagen Californai w ruchu
Wykorzystaj funkcję odcinania dopływu paliwa.

Po prostu pozwól kołom się toczyć

0,0 litra – jazda za darmo! Stosując odpowiednie techniki można naprawdę oszczędzać paliwo. Czy wiesz, jak osiągnąć „aktualne zużycie” na poziomie dokładnie 0,0 l/100 km? Kiedy samochód znajduje się na biegu, po prostu pozwól mu się toczyć! Odcięcie dopływu paliwa zatrzymuje dopływ paliwa do silnika. Wówczas nie zużyjesz nawet ani jednej kropli. Najlepiej skorzystać z tej metody kiedy możesz również wykorzystać opcję hamowania silnikiem, np. kiedy zjeżdżasz z górki lub dojeżdżasz do skrzyżowania z czerwonym światłem. Daje to najlepsze efekty, jeżeli możesz pozwolić samochodowi toczyć się na dłuższym odcinku drogi dzięki umiejętności przewidywania sytuacji na drodze.

Kierowca za kierownicą Volkswagen Caddy
Zawsze jedź na najwyższym możliwym biegu.

Częściej zmieniaj biegi, rzadziej tankuj

Trzeci bieg przy prędkości 30 km/h – Wcześniejsza zmiana biegów na wyższe pozwala na oszczędność paliwa. Ale czy jazda przy niskich obrotach silnika nie uszkodzi go? To mit. Silniki TDI i TSI  pracują doskonale na trzecim biegu przy prędkości 30 km/h – osiągają wysoki moment obrotowy i przyspieszenie przy niskich obrotach, nawet rzędu 2000 obr/min.  Zmień bieg na drugi prawie natychmiast po tym, jak pojazd ruszy. W niektórych warunkach możesz również pomijać niektóre przełozenia, przekładając bieg na wyższy o dwa numery, lub nawet o trzy. Zawsze wybieraj najwyższy możliwy bieg. 50 km/h na piątym biegu ie stanowi problemu dla wielu pojazdów: dopóki Twoj samochód pracuje spokojnie i nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, oznacza to, że prędkość obrotowa silnika nie jest zbyt niska.

Volkswagen Caravelle z bagażnikiem rowerowym montowanym na klapie tylnej bagażnika.
Używaj akcesoriów rozsądnie.

Większy komfort, mniejsze zużycie paliwa

Prawidłowe wybory pomogą Ci zaoszczędzić nawet do 2 litrów paliwa na odcinku 100 km. Akcesoria z pewnością uprzyjemniają podróż, ale używane w nadmiarze powodują, że podróż z nimi jest zdecydowanie bardziej kosztowna. Klimatyzacja na przykład zwiększa zużycie paliwa. Zmniejszenie i podtrzymywanie odpowiedniej temperatury we wnętrzu samochodu w sezonie letnim powoduje zużycie do 2 litrów paliwa na 100 km przy wolnej jeździe. Jednakże temperaturę można również zmniejszyć poprzez przewietrzenie pojazdu przed podróżą i początkową jazdę z otwartymi oknami. Podczas jazdy zawsze sprawdzaj, których akcesoriów obecnie używasz, a których tak naprawdę potrzebujesz.

Sprawdź ciśnienie w oponach.

Utrzymuj własciwe ciśnienie i oszczędzaj

Oszczędzanie zaczyna się jeszcze przed podróżą. Możesz zaoszczędzić do 15% paliwa sprawdzając ciśnienie w oponach, bowiem zwiększone tarcie toczne opon może znacząco zwiększyć opory ruchu pojazdu. Jeżeli dopompujesz opony do zalecanej wartości ciśnienia dla całkowicie załadowanego pojazdu (wartości te podano na wlewie paliwa), zredukuje to tarcie toczne oraz zużycie paliwa. Kupując opony upewnij się, że mają namniejsze możliwe tarcie toczne. Stanowi to oszczędność ok. 3%. Dodatkowym atutem takich opon jest to, że są po prostu cichsze.

Slinik Volkswagen Amarok V6.
Unikaj jazdy na krótkich odcinkach.

Rozgrzany silnik, to większa oszczędność

Połączenie kilku podróży w jedną pozwala na większe oszczędności, ponieważ silnik zużywa najwięcej paliwa, gdy nie jest rozgrzany do właściwej temperatury. Jeżeli często pokonujesz jedynie krótkie dystanse, wówczas Twoje zuzycie paliwa może  poszybować aż do 30 l/100 km! Jednak możesz nieco oszczędzić, jeżeli połączysz kilka planowanych krótkich przejazdów w jedną podróż. Dzięki dłuższym dystansom Twój silnik osiągnie wymaganą temperaturę pracy i zużyje mniej paliwa.

Wymiana oleju.
Używaj oleju o niskim współczynniku tarcia.

Gładkie oszczędzanie

Jakość to oszczędność nawet 5%: im szybciej silnikowi zapewnimy właściwe smarowanie, tym mniej wyemituje spalin. Jest to szczególnie ważne w przypadku zimnego rozruchu i krótkich podróży. A jaki jest kluczowy parametr świadczący o dobrej jakości oleju? Szybkie doprowadzenie go pomiędzy trące się powierzchnie.

Oleje o niskim współczynniku tarcia nie mają sobie równych. Zmniejszają zużycie paliwa o 5% w porównaniu z tradycyjnym olejem. Dlatego większość samochodów marki Volkswagen opuszcza fabrykę wyposażone w olej o niskim współczynniku tarcia.

Lusterko boczne.
Zmniejsz opór aerodynamiczny.

Minimalizowanie oporu

Mniejszy opór oznacza wyższą sprawność. Idealna aerodynamika to klucz do niskiego zużycia paliwa, w szczególności przy większych prędkościach. Dlatego samochody Volkswagen zaprojektowano w taki sposób, aby stawiały jak najmniejszy opór. Umieszczanie na dachu uchwytów na rowery lub bagażników zniweluje cały ten efekt. Pamiętaj, aby zdejmować uchwyty z dachu, jeżeli akurat nie jedziesz na narty lub na wycieczkę rowerową.

California 6.1
Unikaj zbędnego balastu.

Oszczędzanie jest proste

Możesz oszczędzić do 0,3 litrów paliwa usuwając niepotrzebny balast. Aby opisać to nieco dokładniej: 100 kg zwiększa zużycie paliwa do ok. 0,3 litra na 100 km. Dlatego sprawdzaj co znajduje się w Twoim bagażniku. Możesz nawet oszczędzać paliwo tankując. Dolej paliwo jedynie do połowy zbiornika. Pełny zbiornik zwiększa masę samochodu, a co za tym idzie również zużycie paliwa.

Pytania i odpowiedzi

Dane zużycia energii dla samochodów elektrycznych dla roku modelowego 2025

<b>Dane</b> zużycia energii dla samochodów elektrycznych dla roku modelowego 2025<br>

Model

Min

Max

Źródło1

ID. Buzz Pro

19,2 kWh/100 km

21,2 kWh/100 km

Dane WLTP

ID. Buzz GTX

20,6 kWh/100 km

21,6 kWh/100 km

Dane WLTP

ID. Buzz Cargo

19,2 kWh/100 km

21 kWh/100 km

Dane WLTP

Min

19,2 kWh/100 km

Max

21,2 kWh/100 km

Źródło1

Dane WLTP

Dane zużycia energii dla samochodów elektrycznych dla roku modelowego 2024

<b>Dane</b> zużycia energii dla samochodów elektrycznych dla roku modelowego 2024<br>

Model

Min

Max

Źródło1

ID. Buzz

20,7 kWh/100 km

22,1 kWh/100 km

Dane WLTP

ID. Buzz Cargo

20,4 kWh/100 km

22,6 kWh/100 km

Dane WLTP

Min

20,7 kWh/100 km

Max

22,1 kWh/100 km

Źródło1

Dane WLTP

Dane zużycia paliwa i emisji CO2 dla napędów hybrydowych PHEV 

<b>Dane</b>&nbsp;zużycia paliwa i emisji CO<sub>2 </sub>dla&nbsp;napędów hybrydowych PHEV&nbsp;

Model

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym

Emisja CO2

Zużycie energii elektrycznej

Źródło1

Multivan eHybrid

od 1,8 l/100 km do 2,0 l/100 km

od 40 g/km do 45 g/km

od 17,2 kWh/100 km do 17,5 kWh/100 km

Dane WLTP

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym

od 1,8 l/100 km do 2,0 l/100 km

Emisja CO2

od 40 g/km do 45 g/km

Zużycie energii elektrycznej

od 17,2 kWh/100 km do 17,5 kWh/100 km

Źródło1

Dane WLTP

Dane zużycia paliwa i emisji CO2 dla roku
modelowego 2025

<b>Dane</b>&nbsp;zużycia paliwa i emisji CO<sub>2 </sub>dla roku<br> modelowego 2025

Model

Zużycie paliwa

Emisja CO2

Cykl

Źródło1

Caddy 5 Osobowe

od 5,3 l/100 km do 7,0 l/100 km

od 140 g/km do 158 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caddy 5 Cargo

od 5,4 l/100 km do 6,8 l/100 km

od 141 g/km do 154 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caddy California

od 5,4 l/100 km do 6,9 l/100 km

od 142 g/km do 158 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Crafter Furgon2

od 7,8 l/100 km do 11,7 l/100 km

od 204 g/km do 306 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Crafter Skrzyniowy2

od 10,1 l/100 km do 12,0 l/100 km

od 265 g/km do 314 g/km 

Mieszany

Dane WLTP

Crafter Podwozie2

od 9,5 l/100 km do 11,9 l/100 km 

od 249 g/km do 312 g/km 

Mieszany

Dane WLTP

Multivan

od 6,4 l/100 km do 9,1 l/100 km

od 168 g/km do 207 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Zużycie paliwa

od 5,3 l/100 km do 7,0 l/100 km

Emisja CO2

od 140 g/km do 158 g/km

Cykl

Mieszany

Źródło1

Dane WLTP

Dane zużycia paliwa i emisji CO2 dla roku
modelowego 2024

<b>Dane</b>&nbsp;zużycia paliwa i emisji CO<sub>2 </sub>dla roku<br> modelowego 2024

Model

Zużycie paliwa

Emisja CO2

Cykl

Źródło1

Caddy 5 Osobowe

od 4,8 l/100 km do 6,9 l /100 km

od 127 g/km do 157 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caddy 5 Cargo

od 4,9 l/100 km do 6,6 l /100 km

od 127 g/km do 153 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caddy California

od 5,0 l/100 km do 6,8 l /100 km

od 131 g/km do 155 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Transporter 6.1

od 6,9 l/100 km do 9,5l /100 km

od 180 g/km do 249 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caravelle 6.1

od 7,0 l/100 km do 8,4l /100 km

od 183 g/km do 219 g/km

Mieszany

Dane WLTP

California 6.1

od 7,3 l/100 km do 9,0l /100 km

od 192 g/km do 237 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Crafter Furgon

od 8,5 l/100 km do 11,4 l/ 100 km

od 222 g/km do 300 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Crafter Skrzyniowy

od 10,0 l/100 km do 12,3 l/ 100 km

od 262 g/km do 322 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Crafter Podwozie

od 9,8 l/100 km do 12,1 l/ 100 km

od 256 g/km do 314 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Multivan 6.1

od 7,5 l/100 km do 8,3l /100 km

od 197 g/km do 218 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Grand California

od 10,9 l/100 km do 12,2l/100 km

od 286 g/km do 315 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Multivan

od 6,4 l/100 km do 9,2 l/100 km

od 168 g/km do 208 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Amarok

od 8,6 l/100 km do 10,4 l/100 km

od 226 g/km do 271 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Zużycie paliwa

od 4,8 l/100 km do 6,9 l /100 km

Emisja CO2

od 127 g/km do 157 g/km

Cykl

Mieszany

Źródło1

Dane WLTP

Dane zużycia paliwa i emisji CO2 dla roku
modelowego 2023

<b>Dane</b>&nbsp;zużycia paliwa i emisji CO<sub>2 </sub>dla roku<br> modelowego 2023

Model

Zużycie paliwa

Emisja CO2

Cykl

Źródło1

Caddy 5 Osobowe

4,8 l/100 km do 7,0 l/100 km

127 g/km do 160 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caddy 5 Cargo

4,8 l/100 km do 6,9 l/100 km

127 g/km do 157 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caddy California

5,2 l/100 km do 7,0 l/100 km

136 g/km do 159 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Transporter 6.1

7,0 l/100 km do 10,0 l/100 km

od 182 g/km do 260 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caravelle 6.1

7,1 l/100 km do 9,2 l/100 km

od 186 g/km do 240 g/km

Mieszany

Dane WLTP

California 6.1

7,4 l/100 km do 9,2 l/100 km

od 195 g/km do 238 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Multivan 6.1

8,4 l/100 km do 9,2 l/100 km

od 221 g/km do 240 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Grand California

10,9 l/100 km do 12,2 l/100 km

od 285 g/km do 319 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Multivan

6,5 l/100 km do 9,4 l/100 km

od 169 g/km do 210 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Amarok

10,1 l/100 km do 10,3 l/100 km

od 265 g/km  do 271 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Zużycie paliwa

4,8 l/100 km do 7,0 l/100 km

Emisja CO2

127 g/km do 160 g/km

Cykl

Mieszany

Źródło1

Dane WLTP

Dane zużycia paliwa i emisji CO2 dla roku
modelowego 2022

<b>Dane</b>&nbsp;zużycia paliwa i emisji CO<sub>2 </sub>dla roku<br> modelowego 2022

Model

Zużycie paliwa

Emisja CO2

Cykl

Źródło1

Caddy 5 Osobowe

Od 4,8 l/100 km do 6,9 l/100 km

od 127 g/km do 157 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caddy 5 Cargo

Od 4,9 l/100 km do 6,7 l/100 km

od 127 g/km do 153 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caddy California

Od 5,0 l/100 km do 6,8 l/100 km

od 131 g/km do 154 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Transporter 6.1

7,0 l/100 km do 10,0 l/100 km

od 182 g/km do 260 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caravelle 6.1

7,1 l/100 km do 9,2 l/100 km

od 186 g/km do 240 g/km

Mieszany

Dane WLTP

California 6.1

7,4 l/100 km do 9,2 l/100 km

od 195 g/km do 238 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Multivan 6.1

7,2 l/100 km do 9,2 l/100 km

od 189 g/km do 240 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Grand California

10,9 l/100 km do 12,2 l/100 km

od 285 g/km do 319 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Crafter

8,6 l/100 km do 11,6 l/100 km

od 225 g/km do 304 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Nowy Multivan

od 6,5 l/100 km do 9,4 l/100 km

od 169 g/km do 210 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Zużycie paliwa

Od 4,8 l/100 km do 6,9 l/100 km

Emisja CO2

od 127 g/km do 157 g/km

Cykl

Mieszany

Źródło1

Dane WLTP

Dane zużycia paliwa i emisji CO2 dla roku
modelowego 2021

<b>Dane</b>&nbsp;zużycia paliwa i emisji CO<sub>2 </sub>dla roku<br> modelowego 2021

Model

Zużycie paliwa

Emisja CO2

Cykl

Źródło1

Caddy 5 Osobowe

Od 4,1 l/100 km do 5,9 l/100 km

od 108 g/km do 156 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caddy 5 Cargo

Od 4,2 l/100 km do 6,0 l/100 km

od 110 g/km do 157 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caddy California

Od 4,9 l/100 km do 7,3 l/100 km

od 129 g/km do 165 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Transporter 6.1

7,5 l/100 km do 10,5 l/100 km

od 196 g/km do 270 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Caravelle 6.1

7,5 l/100 km do 9,7 l/100 km

od 197 g/km do 255 g/km

Mieszany

Dane WLTP

California 6.1

7,7 l/100 km do 9,7 l/100 km

od 201 g/km do 255 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Multivan 6.1

7,6 l/100 km do 9,7 l/100 km

od 199 g/km do 255 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Grand California

11,4 l/100 km do 12,9 l/100 km

od 299 g/km do 339 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Crafter

9,2 l/100 km do 11,6 l/100 km

od 241 g/km do 304 g/km

Mieszany

Dane WLTP

Zużycie paliwa

Od 4,1 l/100 km do 5,9 l/100 km

Emisja CO2

od 108 g/km do 156 g/km

Cykl

Mieszany

Źródło1

Dane WLTP