Amortyzatory
Zachowaj
stabilność
toru jazdy
Amortyzatory to niewidzialni pomocnicy w Twoim samochodzie, dzięki którym możesz wygodnie i bezpiecznie pokonywać zarówno ostre zakrętyi poruszać się w trudnym terenie. Amortyzatory pochłaniają wstrząsy, utrzymują koła w styczności z nawierzchnią i sprawiają, że samochód pewniej zachowuje się podczas jazdy. Szczególnie ważne dla samochodów dostawczych: pełni sprawne amortyzatory, są szczególnie ważne dla samochodów dostawczych, gdyż pozwalają na optymalne wykorzystanie pełnej ładowności pojazdu.
Oryginalne amortyzatory Volkswagen
Wybierz jakość i bezpieczeństwo.
Zespołowa praca dla większego komfortu i bezpieczeństwa. Oryginalne amortyzatory Volkswagen są dopasowane do Twojego samochodu dostawczego i do jego masy całkowitej. Amortyzatory pochłaniają wstrząsy spowodowane nierównościami nawierzchni i stabilizują w ten sposób zachowanie się samochodu podczas jazdy, nawet gdy wieziesz ciężki ładunek lub całą rodzinę.
Bezpieczeństwo
Przy odpowiednim sposobie jazdy zapewniają stały i stabilny kontakt wszystkich opon z nawierzchnią. Redukują drgania i wspierają działanie systemów wspomagających.
Obciążenie
Ich zadaniem jest amortyzowanie drgań spowodowanych np. muldami, dziurami na nawierzchni, czy bocznym wiatrem. Zapewniają bezpieczną i spokojną jazdę także przy dużym obciążeniu ładunkiem i holowaniu przyczepy.
Oszczędność
Chronią nadwozie i podzespoły zawieszenia przed zbyt szybkim zużywaniem się.
Wskazówki i ciekawostki
Test porównawczy amortyzatorów1
Niezależny instytut badawczy TÜV NORD przeprowadził w marcu 2015 roku testy Oryginalnych amortyzatorów Volkswagen i trzech produktów konkurencyjnych. Głównym celem testów było sprawdzenie działania amortyzatorów gazowych tylnej osi w VW T5. Wszystkie testowane amortyzatory miały przejść milion zmian obciążeń, co odpowiada przeciętnej żywotności amortyzatora.
Oryginalny amortyzator Volkswagen
Oryginalny amortyzator Volkswagen zaliczył wymagany milion zmian obciążeń bez żadnych usterek i nieprawidłowości działania.
Amortyzator dostawcy 1 także zaliczył wymaganą liczbę miliona zmian obciążeń, jednak zaobserwowano mocne wytarcie gumy przy dolnej i górnej tulei oraz cienką warstwę oleju na uszczelkach zamykających.
Podczas testu doszło do znacznego wzrostu temperatury – przekroczyła ona temperaturę graniczną 80°C. Na uszczelkach zamykających stwierdzono znaczny wyciek oleju.