Volkswagen Samochody Dostawcze
O marce Volkswagen Samochody Dostawcze
Transportujemy sukces naszych klientów. Jako samodzielna marka funkcjonująca w ramach Grupy Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze (VWSD) jest globalnie odpowiedzialny za rozwój, budowę i sprzedaż lekkich pojazdów dostawczych, produkując samochody linii Transporter, Caddy, Crafter i Amarok. Prowadząc ciągłe konsultacje ze swoimi klientami, Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje koncepcje pojazdów oraz rozwiązania telematyczne i logistyczne, pozwalające oszczędzać zasoby na najwyższym możliwym poziomie efektywności. W roku 2018 marka sprzedała około 500 000 lekkich pojazdów dostawczych, wyprodukowanych w zakładach w Hanowerze (D), Poznaniu (PL), Wrześni (PL) i Pacheco (ARG). VWSD zatrudnia ponad 24 000 osób na całym świecie.
Poznaj markę Volkswagen Samochody Dostawcze i zobacz, ile zyskujesz, wybierając takiego partnera do codziennych zadań w pracy lub w domu.
Historia
1947: Szkic
Pracownicy Volkswagena zbudowali własnoręcznie dziwny pojazd, by ułatwić sobie transport ciężkich płyt. Zainspirowany tym pojazdem holenderski importer Ben Pon naszkicował samochód, jakiego świat do tej pory nie widział – kierownica z przodu, silnik z tyłu, a nadwozie w kształcie pudełka.
1949: Prototyp
Trochę okrągły prototyp, którego premiera odbyła się za zamkniętymi drzwiami w listopadzie 1949 roku, od razu został ochrzczony mianem „Bulli”.
1951: Samba-Bus
Premiera Samba-Busa, skonstruowanego z myślą o przewożeniu osób. Lakierowanie w dwóch kolorach, zwijany dach, elementy z chromu i 21 okien wyznaczyły nowe standardy w transporcie osobowym.
1952: Transporter T1 ze skrzynią ładunkową
Odpowiadając na duże zapotrzebowanie na rynku, zaprojektowano nowe wersje Transportera T1 ze skrzynią ładunkową. Do dziś jest idealnym autem przystosowanym dla branży budowlanej i firm rzemieślniczych.
1956: Transporter T1
W nowych zakładach w Hanowerze, zjechały z taśmy pierwsze transportery, rozpoczeła sie produkcja seryjna. Z biegiem lat T1 zmieniał się, przystosowując do rosnących wymagań klientów aż do momentu, kiedy został zastąpiony przez T2.
1967: Transporter T2
Na rynku zadebiutował następca naznaczonego sukcesem Transportera T1. Zdecydowanie ładniejszy i o wiele bezpieczniejszy od poprzednika.
1975: LT
Zaprezentowano nowy, większy od Transportera samochód dostawczy Volkswagen - LT. Duża liczba wersji i wariantów, sprawiła, że pod względem funkcjonalności był on prawie tak uniwersalny jak Transporter. Szybko zdobył około 40% udział w rynku.
1979: Transporter T3
Na rynek trafił nowy Transporter. A generacja ta miała dużo do zaoferowania: szersze nadwozie mieściło w kabinie kierowcy trzy osoby; zwiększono też rozstaw osi i rozstaw kół. Nowe wnętrze było większe i miało lepszy system wentylacji.
1983: Caravelle
Pojawił się „Caravelle”. Był on nie tylko uniwersalnym samochodem o ogromnej liczbie wariantów nadwozia, ale też codziennym samochodem rodzinnym, przyjacielem podróży, mobilną przestrzenią życiową i wolnością na czterech kołach.
1990: Transporter T4
Rozpoczęła się produkcja czwartej generacji Transportera. Transporter został udoskonalony pod tak wieloma względami, iż określenie ich mianem rewolucji nie jest w jego przypadku przesadą.
2001: Microbus
Zaprezentowano „concept car” o nazwie „Microbus”. Prototyp nawiązywał do tradycji „Ogórka” i wywołał spore zainteresowanie. Różnorodność opcji jest wynikiem filozofii produkcyjnej: produkt musi być dostosowany do klienta, nie odwrotnie.
2015: Transporter T5
Na całym świecie w ciągu 13 lat sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy modelu T5. Od chwili rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji Modelu T, przed 65 laty, nabywców znalazło 12 milionów aut tej serii. Nowy Transporter ma wszelkie predyspozycje, aby kontynuować sukces poprzedników.