Volkswagen Samochody Dostawcze z solidnym wynikiem w 2024 roku
Po rekordowym pierwszym półroczu 2024 roku i słabszym trzecim kwartale, wynikającym z zakończenia produkcji modelu T6.1, marka Volkswagen Samochody Dostawcze zdołała utrzymać solidny wynik roczny, a w kolejny rok weszła już z kolejną generacją tego modelu, czyli Nowym Transporterem. Miał on swoją światową premierę na targach IAA Transportation we wrześniu. Do początku marca złożono już 52 tysiące zamówień na nowego Transportera i Caravelle, co pokazuje, że nowa generacja cieszy się równie dużym zainteresowaniem, jak jej poprzednicy.
„Zapowiadaliśmy, że 2024 rok przyniesie wiele nowych modeli – i dotrzymaliśmy słowa” – podsumowuje Carsten Intra, prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze. W marcu zaprezentowany został najmocniejszy Bulli w historii – elektryczny ID. Buzz GTX. Z kolei w maju swoją premierę miała Nowa California, bazująca na Multivanie. „Oprócz premier, zaktualizowaliśmy niemal wszystkie modele – od innowacyjnego napędu 4MOTION w Multivanie, przez Caddy w wersji hybrydowej plug-in, aż po nowego Craftera” – dodaje Intra. „Obecnie mamy najlepszą ofertę produktową dla klientów biznesowych i indywidualnych!” Dyrektor finansowy Michael Obrowski podkreśla, że klienci doceniają szeroką gamę modeli oraz wyższą jakość wyposażenia. Pomimo 4-procentowego spadku sprzedaży do 404 tysięcy pojazdów, przychody ze sprzedaży pozostały niemal na tym samym poziomie – 15,12 miliarda euro (w porównaniu do 15,33 miliarda euro rok wcześniej).
„Koszty restrukturyzacji w ramach naszego programu GRIP miały znaczący wpływ na wynik operacyjny, który spadł do 743 milionów euro (poprzedni rok: 873 miliony euro). Jednak te wydatki to inwestycja w przyszłość, ponieważ w dłuższej perspektywie pozwolą nam znacząco obniżyć koszty operacyjne” – wyjaśnia Obrowski.
W 2025 roku Volkswagen Samochody Dostawcze planuje konsekwentnie kontynuować redukcję kosztów we wszystkich obszarach, wykorzystując sprawdzony program „Top 10”. Kolejnym kluczowym celem będzie internacjonalizacja oferty.
„Właśnie wprowadziliśmy ID. Buzz’a na rynek północnoamerykański – kultowy bus powraca!” – mówi Lars Krause, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej. „W tym roku pojawimy się na nowych rynkach – m.in. w Australii, Nowej Zelandii, Hongkongu i Indonezji. Ta ekspansja przyczyni się do wzrostu udziału pojazdów elektrycznych w naszej flocie. W 2025 roku modele ID. Buzz, Transporter i Caravelle będą stanowiły dwucyfrowy procent naszych dostaw” – podsumowuje Krause, nakreślając ambitne plany na przyszłość.