Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje szczegóły wnętrza i przedziału ładunkowego nowego Transportera
Aktualności

Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje szczegóły wnętrza i przedziału ładunkowego nowego Transportera

Już na początku 2025 roku na pierwszych rynkach pojawi się Nowy Transporter. Volkswagen Samochody Dostawcze odkrywa wiele szczegółów dotyczących wnętrza samochodu i przestrzeni ładunkowej.

Wysokiej jakości, przestronny i funkcjonalny: Wnętrze Transportera zostało w najdrobniejszych szczegółach zaprojektowane na nowo. Celem prac rozwojowych i projektowych było stworzenie Transportera o typowych dla Volkswagena cechach stylistycznych, w połączeniu z maksymalną przestronnością i funkcjonalnością.

Znajomy układ busa marki Volkswagen: Wszyscy właściciele T6.1, w nowej generacji Transportera znajdą to, co znają już doskonale: wysoką pozycję siedzenia, szerokie drzwi i wysokie umiejscowienie dźwigni zmiany biegów. Zestaw nowych, cyfrowych instrumentów i wskaźników jest dla kierowcy bardzo dobrze widoczny. Nowy Transporter, podobnie jak Multivan i ID. Buzz, ma też elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold. Obsługa elektronicznego hamulca postojowego została przeniesiona na panel deski rozdzielczej, zwalniając w ten sposób więcej miejsca w przestrzeni na nogi.

Nowy Transporter – nawet sześć miejsc siedzących: Standardowo nowy Transporter w wersji furgon jest wyposażony w dwa indywidualne fotele z przodu. Opcjonalnie dostępne są również trzy fotele z przodu (fotel kierowcy i dwuosobowa kanapa). Oprócz tego, nowy Transporter może być wyposażony w maksymalnie trzy łatwo wyjmowane pojedyncze fotele w drugim rzędzie oraz - w późniejszym terminie jako Kombi (samochód osobowy) - także w trzyosobową kanapę w trzecim rzędzie. Jako jedyny pojazd dostawczy w tej klasie, nowy Transporter będzie również dostępny z podwójną kabiną i z otwartą przestrzenią ładunkową z otwieranymi burtami. W tym przypadku wyposażony będzie w sześć miejsc siedzących.

Przestrzeń ładunkowa o pojemności od 5,8 do 9,0 m3: Nowy Transporter ma 5050 mm długości - to wzrost o 146 mm w porównaniu z poprzednikiem. Rozstaw osi został wydłużony o 97 mm, do 3100 mm. Opcjonalnie dostępna będzie wersja z rozstawem osi większym o 400 mm (całkowita długość: 5450 mm). Maksymalna szerokość między nadkolami została zwiększona o 148 mm, do 1392 mm, co ułatwia przewożenie europalet. Długość przedziału ładunkowego Transportera z normalnym rozstawem osi po podłodze wynosi 2602 mm - to dodatkowe 61 mm. Przy wydłużonym rozstawie osi długość przedziału ładunkowego wzrasta do 3002 mm.

Maksymalna ładowność 1,33 tony: Pomimo swoich rozmiarów, nowy Transporter mający poniżej 2 metrów wysokości (normalny dach), mieści się na wszystkich konwencjonalnych parkingach wielopoziomowych. Dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu zaledwie 11,8 metra (normalny rozstaw osi), bez trudu pokonuje też ciasne zakręty podczas manewrowania. Maksymalna ładowność nowego Transportera wynosi do 1,33 tony. A jeśli to nie wystarczy, nowa generacja Transportera może ciągnąć przyczepy o masie do 2,8 tony.