Kobieta i mężczyzna siedzą przy stoliku na tle morza, obok Grand California z rozłożonym zadaszeniem
Grand California

Volkswagen Grand California – kamper z Polski podbija Europę

Wprowadzając Grand Californię do sprzedaży Volkswagen Samochody Dostawcze poszerza ofertę kamperów o nowy, większy model. Znana już California – skonstruowana na bazie następcy kultowego modelu Bulli – pozostanie doskonałą propozycją dla tych, którzy swój kompaktowy, rekreacyjny samochód zamierzają wykorzystywać także na co dzień jako vana. Nowym, większym modelem będzie teraz Grand California, która stwarza swoim pasażerom zupełnie nowe możliwości. Grand Californię skonstruowano w oparciu o Volkswagena Craftera, dlatego jest ona dłuższa, szersza i wyższa niż znana California T6. Większy rozmiar sprawił, że nowy model można było wyposażyć w łazienkę, większy przedział sypialny w tylnej części kabiny, kuchnię z pełnym wyposażeniem oraz jasny, stylowy salon, w którym można stanść wyprostowanym. Żeby spełnić różnorodne wymagania stawiane samochodom rekreacyjnym, Grand California jest oferowana w dwóch wersjach różniących się rozstawem osi oraz wysokością dachu; samochód można też w ramach opcji zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION zamiast z napędem na przednią oś.

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przygotowała Grand Californię z myślą o różnych zastosowaniach, dopasowując ją do potrzeb i wyzwań związanych z podróżami. 
Grand California jedzie po górzystym terenie
Grand California stoi na tle morza

W sam raz dla rodzin jest Grand California 600 – 6-metrowy kamper z przestrzenią do spania w tylnej części nadwozia i z wysuwanym łóżkiem nad kabiną kierowcy. Dla osób, które w wielką podróż wybierają się we dwoje przygotowano model z większym rozstawem osi i z większym wnętrzem – Grand Californię 680 z nadwoziem o długości 6,8 metra. Z tyłu znajduje się w niej jeszcze większa przestrzeń sypialna, jest też więcej miejsca na wyprawowy ekwipunek. Obydwie wersje nadwoziowe są dostępne z silnikiem 2.0 TDI o mocy 177 KM spółpracującym z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów i oferowane, do wyboru, z napędem na przednie lub na cztery koła.

Bogate wyposażenie seryjne Grand Californii obejmuje elementy zarówno kempingowe, jak i z zakresu komfortu obsługi oraz podróżowania. W każdej Grand Californii do standardu należą markiza po prawej stronie auta, panel solarny na dachu, który służy do ładowania akumulatorów, ogrzewanie powietrzne Truma Combi o mocy 6 kW z bojlerem ciepłej wody, przyłącze zewnętrzne 230 V z funkcją ładowania akumulatorów, 2 składane krzesła turystyczne i stół kempingowy i system wentylacji ssącej SOG do toalety chemicznej.

Wyposażenie podnoszące komfort obsługi i podróżowania obejmuje, między innymi, poółautomatyczną klimatyzację Climatic, wielofunkcyjną kierownicę umożliwiającą obsługę radia i telefonu, radio Composition Audio, lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i podgrzewane oraz tempomat.

Bardzo długa lista wyposażenia dodatkowego zawiera, między innymi, takie elementy jak Hotspot WLAN LTE, czujnik deszczu i zmierzchu, 4 gniazda 12 V, elektryczne ogrzewanie pomocnicze, postojowe ogrzewanie powietrzne czy boczne poduszki i kurtyny powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Para siedzi przy stoliku pod rozłożonym zadaszeniem Grand Californii, wokół las

O ile Grand Californię w podstawowej wersji i z napędem na przednie koła można prowadzić z prawem jazdy kategorii B (dopuszczalna masa całkowita wynosi 3500 kg), o tyle do prowadzenia Grand Californii 600 4MOTION i Grand Californii 680 potrzebne jest prawo jazdy kategorii C (dopuszczalna masa całkowita wynosi 3880 kg). Ceny netto poszczególnych wersji wynoszą: 

Model

Cena netto

Grand California 600 

217.880 zł

Grand Californii 600 4MOTION 

238.630 zł

Grand Californii 680

223.010 zł

Grand Californii 680 4MOTION

236.610 zł

Cena netto

217.880 zł

Grand California produkowana jest w Polsce, w zakładzie we Wrześni. Na potrzeby produkcji tego modelu w obszarze zabudów specjalnych Customized Solution powstała dedykowana linia montażowa do obsługi której zatrudniono dodatkowo 160 pracowników. Produkcja liniowa obejmuje montaż dachu, modyfikacje karoserii oraz montaż końcowy elementów wyposażenia. Samochód poddawany jest także testom szczelności w kabinie zraszania oraz pełnej kontroli jakościowej po skończonej zabudowie. Czas montażu zabudowy specjalnej z wyposażeniem to około 60 godzin, a każdy pojazd to blisko 1000 specjalnych części do zabudowy. Planowany roczny wolumen produkcyjny dla tego modelu to blisko 3500 pojazdów, a głównymi rynkami zbytu będą: Niemcy, Szwajcaria i Francja, ale także Austria, Hiszpania, Holandia, Polska, Belgia, Dania, Irlandia, Wielka Brytania, Włochy Portugalia i Szwecja. 

Może zainteresują Cię również:

Grand California w rozłożonym bocznym zadaszeniem stoi na trawie nad jeziorem. Obok para przy stoliku

Modele marki Volkswagen Samochody Dostawcze idealne do realizacji pasji

Stoisko Volkswagen Samochody Użytkowe podczas targów

Konferencja prasowa podczs targów Motor Show 2019

ID. BUZZ Cargo zaprezentowany podczas targów

Pełna gama elektrycznych samochodów dostawczych Volkswagen

Może zainteresują Cię również: