Profesor dr Carsten Intra zastąpi dr Thomasa Sedrana na stanowisku prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze
Z dniem 1 września 2020 r. funkcję prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze obejmie prof. dr Carsten Intra. Dotychczasowy prezes zarządu dr Thomas Sedran, będzie w przyszłości zarządzał pojazdami użytkowymi i aktywami inżynieryjnymi w ramach całej Grupy Volkswagen i w tej roli będzie podlegał bezpośrednio członkowi zarządu odpowiedzialnemu za zasoby ludzkie, Gunnarowi Kilianowi, który z kolei zostając członkiem Zarządu Grupy, przejmie odpowiedzialność za dział samochodów ciężarowych i autobusów (Truck & Bus). Zamierzeniem jest, by Thomas Sedran na tym stanowisku w imieniu Zarządu Grupy koordynował strategiczne ukierunkowanie inwestycji Grupy Volkswagen.
Profesor dr Carsten Intra od roku 2017 był dyrektorem zasobów ludzkich i relacji przemysłowych w MAN SE i MAN Truck&Bus SE. Jest również członkiem zarządu TRATON SE odpowiedzialnym za zasoby ludzkie i IT. Posiadając tytuł doktorski z inżynierii mechanicznej, Carsten Intra wnosi do marki Volkswagen Samochody Dostawcze swe spore doświadczenie w segmencie samochodów dostawczych. Pracę w ówczesnej firmie MAN Commercial Vehicles AG Intra rozpoczął w roku 2001 jako inżynier produkcji, a już w roku 2004 powierzono mu zarządzanie operacją centralnego planowania sieci zakładów. Od 2006 roku kierował jednostką HGV. Po objęciu kolejnych stanowisk kierowniczych w Turcji i Brazylii, Intra w 2004 r. przejął kierownictwo nad produkcją i logistyką w zarządzie MAN Truck & Bus AG. Od listopada 2015 r. był również odpowiedzialny za wytyczanie kierunków badań i rozwoju.
Thomas Sedran posiada doktorat z ekonomii i w latach 1988-2012 pracował jako doradca korporacyjny. W 2012 roku Sedran został powołany do zarządu Adam Opel AG i pełnił tam funkcję tymczasowego dyrektora generalnego. W 2015 r. Volkswagen powierzył mu stanowisko szefa Strategii Grupy. Z dniem 1 września 2018 r., Sedran został prezesem zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Wspólnie z całym zarządem opracował strategię GRIP 2025+, rozpoczynając tym samym największą w historii transformację marki. Najważniejszym założeniem strategii jest rozwój marki w kierunku elektromobilności, czego wyrazem jest w pełni elektryczny samochód dostawczy ID. BUZZ, który począwszy od roku 2022 będzie produkowany w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Podpisana w czerwcu 2020 roku umowa o współpracy z koncernem Ford, pozwoli wykorzystać całe moce produkcyjne fabryk VWSD. Pod kierownictwem dr Sedrana, marka przejęła również odpowiedzialność na poziomie Grupy za rozwój pojazdów autonomicznych.