Carsten Intra
Aktualności

Profesor dr Carsten Intra zastąpi dr Thomasa Sedrana na stanowisku prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze

8 lipca 2020

Z dniem 1 września 2020 r. funkcję prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze obejmie prof. dr Carsten Intra. Dotychczasowy prezes zarządu dr Thomas Sedran, będzie w przyszłości zarządzał pojazdami użytkowymi i aktywami inżynieryjnymi w ramach całej Grupy Volkswagen i w tej roli będzie podlegał bezpośrednio członkowi zarządu odpowiedzialnemu za zasoby ludzkie, Gunnarowi Kilianowi, który z kolei zostając członkiem Zarządu Grupy, przejmie odpowiedzialność za dział samochodów ciężarowych i autobusów (Truck & Bus). Zamierzeniem jest, by Thomas Sedran na tym stanowisku w imieniu Zarządu Grupy koordynował strategiczne ukierunkowanie inwestycji Grupy Volkswagen.

W ostatnim czasie, poza zarządzaniem operacyjnym marką Volkswagen Samochody Dostawcze, Thomas Sedran był przede wszystkim zaangażowany w negocjacje i rozwijanie strategicznego sojuszu z Fordem. „Ciągły rozwój branży pojazdów dostawczych zgodnie ze strategią Global-Champion-Strategy oraz strategiczny, dalszy rozwój działalności inżynieryjnej, to dwa kluczowe przyszłe obszary działalności Grupy Volkswagen” - powiedział prezes zarządu Volkswagen AG, dr Herbert Diess.

Profesor dr Carsten Intra od roku 2017 był dyrektorem zasobów ludzkich i relacji przemysłowych w MAN SE i MAN Truck&Bus SE. Jest również członkiem zarządu TRATON SE odpowiedzialnym za zasoby ludzkie i IT. Posiadając tytuł doktorski z inżynierii mechanicznej, Carsten Intra wnosi do marki Volkswagen Samochody Dostawcze swe spore doświadczenie w segmencie samochodów dostawczych. Pracę w ówczesnej firmie MAN Commercial Vehicles AG Intra rozpoczął w roku 2001 jako inżynier produkcji, a już w roku 2004 powierzono mu zarządzanie operacją centralnego planowania sieci zakładów. Od 2006 roku kierował jednostką HGV. Po objęciu kolejnych stanowisk kierowniczych w Turcji i Brazylii, Intra w 2004 r. przejął kierownictwo nad produkcją i logistyką w zarządzie MAN Truck & Bus AG. Od listopada 2015 r. był również odpowiedzialny za wytyczanie kierunków badań i rozwoju.

Thomas Sedran posiada doktorat z ekonomii i w latach 1988-2012 pracował jako doradca korporacyjny. W 2012 roku Sedran został powołany do zarządu Adam Opel AG i pełnił tam funkcję tymczasowego dyrektora generalnego. W 2015 r. Volkswagen powierzył mu stanowisko szefa Strategii Grupy. Z dniem 1 września 2018 r., Sedran został prezesem zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Wspólnie z całym zarządem opracował strategię GRIP 2025+, rozpoczynając tym samym największą w historii transformację marki. Najważniejszym założeniem strategii jest rozwój marki w kierunku elektromobilności, czego wyrazem jest w pełni elektryczny samochód dostawczy ID. BUZZ, który począwszy od roku 2022 będzie produkowany w fabryce Volkswagena w Hanowerze. Podpisana w czerwcu 2020 roku umowa o współpracy z koncernem Ford, pozwoli wykorzystać całe moce produkcyjne fabryk VWSD. Pod kierownictwem dr Sedrana, marka przejęła również odpowiedzialność na poziomie Grupy za rozwój pojazdów autonomicznych.

Thomas Sedran

Może zainteresują Cię również:

Piękne podróże na pokładzie Volkswagena California 6.1

Nowe Volkswageny Transporter T6.1 trafiły do PKP PLK S.A.

30 Volkswagenów Transporter T6 trafi do Ochotniczych Straży Pożarnych

Może zainteresują Cię również:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/wltp.html  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany,  przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23 %), chyba, że zaznaczono inaczej. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Nie wszystkie obręcze/opony są dostępne w momencie konfiguracji. Niektóre obręcze/opony są oferowane w limitowanej ilości lub mogą nie być dostępne w momencie zakupu. Prosimy zapytać Dealera o dostępność obręczy/opon i sprawdzić, czy skonfigurowany przez Państwa samochód posiada wybrane wyposażenie dodatkowe. Ze względów logistycznych i technologicznych zamówienie opon ściśle określonego producenta jest niemożliwe. Informacje o etykiecie UE opon dostępne u Partnerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze oraz na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/serwis-i-akcesoria/czesci-i-akcesoria/kola-i-opony/informacje-o-oponach.html 
Dla Craftera 50 o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5t parametry zużycia paliwa i emisji CO2 zostały określone zgodnie z procedurą NEDC i wynoszą w zależności od wariantu i wersji: zużycie paliwa od 9,3 l/100 km do 9,4 l/100 km, emisja CO2 - od 244 g/km do 247 g/km. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen Samochody Dostawcze są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.vwdostawcze.pl/pl/uslugi-i-serwis/wazne-informacje-dla-klientow/recykling-pojazdow-wycofanych-z-eksploatacji.html 
*5 letnim pakietem przeglądów serwisowych w standardzie objęte są tylko samochody z ceną z roku produkcji 2024, wyprodukowane w 2024 roku, limit przebiegu 50 000 km z możliwością rozszerzenia pakietu za dodatkową opłatą. Możliwe rozszerzenia limitu do 100 000 km za dopłatą 5000 zł netto (6150 zł brutto); 150 000 km za dopłatą 9000 zł netto (11 070 zł brutto); 200 000 km za dopłatą 13 000 zł netto (15 990 zł brutto); 250 000 km za dopłatą 19 000 zł netto (23 370 zł brutto). Podane ceny obowiązują dla wszystkich modeli marki Volkswagen Samochody Dostawcze, z wyłączeniem modelu ID. Buzz. Oferta dla modelu ID. Buzz to 3 letni pakiet przeglądów z limitem 90 000 km w standardzie. Możliwe rozszerzenie pakietu do 5 lat z limitem 150 000 km za dopłatą 1500 zł netto (1845 zł brutto).
*Warunki rabatowe na modele elektryczne marki Volkswagen Samochody Dostawcze: https://www.vwdostawcze.pl/pl/swiat-volkswagena/oferta-dla-samochodow-elektrycznych.html