Multivan 6.1. stoi w pomieszczeniu - zdjęcie przodu pojazdu
Multivan 6.1.

Światowa premiera kolejnej odsłony legendarnego modelu serii T – Multivana 6.1 

Bulli, Transporter, Caravelle, Multivan i California to bestsellery wśród samochodów użytkowych. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedała na świecie już blisko dwanaście milionów sztuk sześciu generacji modelu serii T, oznaczonych od T1 do T6. Najnowsza wersja – T6.1 – jest najbardziej cyfrową z dotychczasowych i wyposażoną w szereg najnowocześniejszych systemów asystujących oraz w urządzenia i systemy multimedialne najnowszej generacji z cyfrowymi wskaźnikami i 9,2-calowym ekranem dotykowym. Z zewnątrz zmieniła się konstrukcja przedniej części nadwozia, wewnątrz – tablica rozdzielcza i seryjne wyposażenie, którego teraz jest jeszcze więcej niż w poprzednim modelu. Gama najnowszych silników TDI obejmuje jednostki napędowe o mocy od 90 do 199 KM. Nowością w ofercie jest wersja elektryczna, która – w zależności od pojemności akumulatora – umożliwia zasięg do ponad 400 km. W pierwszych krajach model T6.1 będzie oferowany od jesieni tego roku.

Multivan 6.1. stoi w pomieszczeniu - zdjęcie boku pojazdu
Nowy T6.1 to auto na nowe czasy – wyposażone w liczne systemy asystujące, nowoczesne rozwiązania z dziedziny multimediów i zapewniające stałą łączność ze światem zewnętrznym    
dr Thomas Sedran
Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze

Nowy system Cross Wind Assist w wyposażeniu seryjnym

„Hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego zastąpiliśmy elektromechanicznym. Dzięki temu model generacji T6.1 może oferować wszystkie najnowsze systemy asystujące” – mówi Alexander Hitzinger, Członek Zarządu odpowiedzialny za Dział Rozwoju Technicznego. I dodaje – „Zależało nam na tym, aby Multivan po raz kolejny był punktem odniesienia w zakresie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Szczególnie chodziło o zagwarantowanie jak największej stabilności jazdy”. Pakiet nowych systemów asystujących zawiera Cross Wind Assist – seryjny we wszystkich modelach serii T6.1. Przy dużym bocznym wietrze automatycznie stabilizuje on auto, co przekłada się na poprawę bezpieczeństwa.

Nowe systemy wspomagania automatycznie kierują i hamują

Dzięki elektromechanicznemu wspomaganiu układu kierowniczego nowy Multivan może być również wyposażony w system Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. System wykrywa oznakowanie na jezdni za pomocą kamery i automatycznie utrzymuje T6.1 na pasie ruchu. Z kolei, system Park Assist ułatwia nie tylko parkowanie, ale również wyjazd z miejsca parkingowego.

Multivan 6.1. stoi w pomieszczeniu - zdjęcie tyłu pojazdu

System Trailer Assist ułatwia manewrowanie autem z przyczepą 

Wszystkie modele marki Volkswagen Samochody Dostawcze świetnie nadają się do jazdy z przyczepą. W zależności od silnika dopuszczalna masa własna przyczepy może wynosić do nawet 2500 kg. Trailer Assist, znany z Craftera, ułatwia manewrowanie z przyczepą i wykorzystuje do działania system Park Assist, elektromechaniczne wspomagania układu kierowniczego i kamerę cofania Rear View. Oferta nowych systemów asystujących obejmuje także wyświetlanie znaków drogowych na zestawie wskaźników.    

Digital Cockpit – wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala zamiast zegarów 

Wyposażenie seryjne Multivana w wersji Highline będzie obejmowało cyfrowe zegary, których wskazania kierowca może konfigurować według własnych preferencji. Przeprojektowano również klasyczne wskaźniki, w których zastosowano nowy wielofunkcyjny wyświetlacz między zegarami.  

Może zainteresują Cię również:

Poczta Polska testuje e-Craftera

Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje Transportera 6.1

Para oglądająca zachód słońca, obok California

California – 30 lat wolności. A przygoda toczy się dalej.

Może zainteresują Cię również: