Pierwsze fakty: Volkswagen Samochody Dostawcze udoskonala odnoszącego sukcesy Craftera
Produkowany wyłącznie w Polsce, w fabryce Volkswagen Poznań we Wrześni Volkswagen Crafter, jest jednym z najnowocześniejszych pojazdów dostawczych w swoim segmencie. Tylko do końca ubiegłego roku sprzedano ponad 354 000 egzemplarzy obecnej jego generacji. Teraz Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawia pierwsze fakty dotyczące daleko idącej aktualizacji technicznej Craftera. Jego oprogramowanie i osprzęt zostaną przeniesione na zupełnie nowy, wyższy poziom. Przedsprzedaż nowego Craftera rozpocznie się w kwietniu 2024 roku.
Karsten Franz, szef działu rozwoju technicznego w Volkswagen Samochody Dostawcze mówi: „Zaktualizowaliśmy architekturę elektroniki Craftera, tak by w tym odnoszącym sukcesy modelu zintegrować najnowszej generacji systemy infotainment, systemy wspomagania kierowcy i systemy wpływające na komfort jazdy. Oznacza to, że Crafter stanie się najbardziej zaawansowaną technologicznie serią samochodów użytkowych w swojej klasie.”
Nowy system infotainment: Detalem definiującym wnętrze Craftera z roku 2024 będzie 10,3-calowy lub opcjonalnie 12,9-calowy wyświetlacz systemu infotainment bazujący na najnowszym, modułowym systemie infotainment MIB. System będzie posiadał nowo opracowany interfejs graficzny i intuicyjną nawigację po menu.
Nowe, cyfrowe wskaźniki: Nowy Crafter po raz pierwszy będzie dostępny z cyfrowymi wskaźnikami i zegarami: cyfrowy kokpit - Digital Cockpit, będzie w nim wyposażeniem standardowym. Oprócz centralnych zegarów i wskaźników - prędkościomierza, czy wskazania zasięgu, w każdym widoku dostępnych jest wiele innych menu i ekranów informacyjnych - od nawigacji i telefonu, po bibliotekę multimediów.
Nowe elektroniczne elementy obsługi pojazdu: Hamulec ręczny i przełącznik ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów zostały również przeprojektowane. Nowa generacja będzie wyposażona w elektroniczny hamulec postojowy, którego przełącznik znajduje się między tablicą rozdzielczą a systemem infotainment. Dźwignię zmiany biegów zaprojektowano jako przełącznik na kolumnie kierownicy – podobnie jak jest to w modelu ID. Buzz. Pojazdy z manualną skrzynią biegów zachowają dźwignię zmiany biegów w konsoli środkowej.
Nowe systemy wspomagania kierowcy: Nowością i standardem w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony (N2) jest system informowania o martwym polu ostrzegający kierowcę o pieszych i rowerzystach lub kierowcach skuterów, którzy znajdują się w martwym polu z boku Craftera podczas jazdy w ruchu miejskim (0-30 km/h). Nowością i standardem w modelach o masie powyżej 3,5 tony są także: system informowania o pieszych przy ruszaniu (informuje kierowcę podczas ruszania, czy przed Crafterem znajdują się piesi) oraz funkcja hamowania przy skręcie (hamuje w przypadku nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu). Systemy te można zamówić jako opcję dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony (N1). W przyszłości w standardzie znajdą się następujące systemy: Front Assist (autonomiczne hamowanie awaryjne obejmujące wykrywanie rowerzystów i pieszych), Lane Assist (system utrzymywania na pasie ruchu), dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, ogranicznik prędkości i akustyczny system Park Distance Control działający w tyle pojazdu. Opcjonalnie, po raz pierwszy w Crafterze, dostępny będzie system Travel Assist.
Po raz kolejny Crafter będzie dostępny z szeroką gamą typów nadwozi. To jedna z głównych zalet tej serii modelowej. Spektrum rozciąga się od furgonów, przez pojedyncze i podwójne kabiny, aż po wersje skrzyniowe i podwozie do zabudowy. Ponadto ponownie dostępne będą różne klasy wagowe (do 5500 kg masy całkowitej), dwa rozstawy osi (3,64 i 4,49 metra) oraz różne długości całkowite (od 6,0 do 7,4 metra). Tak jak poprzednio, Volkswagen Samochody Dostawcze będzie oferował Craftera z czterema wysokościami dachu (od 2,4 do nieco poniżej 3,0 metrów).