Nasz cel: zrównoważona mobilność
Naszym celem jest zapewnienie w sposób zrównoważony czystszej i bardziej wydajnej mobilności w wymiarze całościowym. Nowy ID. Buzz to dobry przykład tego podejścia. Dzięki naszej pomocy rozpoczęcie przygody z mobilnością elektryczną w świadomy ekologicznie sposób staje się bardziej atrakcyjne, a w bogatej ofercie Grupy Volkswagen nasi klienci znajdą niemal wszystko, poczynając od innowacyjnych modeli pojazdów elektrycznych, poprzez inteligentne rozwiązania do ładowania, aż po zrównoważony recykling.
Innowacyjna mobilność dzięki ID. Buzz
Nasze podejście 360° do elektromobilności
Zmiana klimatu to jedno z największych i najpoważniejszych wyzwań naszych czasów. Z tego względu opowiadamy się za paryskim porozumieniem klimatycznym i wyznaczamy sobie ambitne cele. Przejmujemy odpowiedzialność za cały udział w łańcuchu wartości dodanej naszych pojazdów i jako firma zamierzamy osiągnąć neutralny bilans emisji CO2 do 2050 roku. Nowy ID. Buzz to pierwszy bus marki Volkswagen, który w całości został stworzony jako pojazd elektryczny, poczynając od pierwszego szkicu, aż po ostatnią czynność manualną. To elementarny komponent naszego całościowego podejścia 360° do mobilności elektrycznej – od łańcucha dostaw, poprzez proces produkcji i etap użytkowania, aż po recykling. Osiągnięcie przyjętych przez nas celów wymaga bowiem kompleksowego, zrównoważonego działania. Z tego względu ID. Buzz będzie dostarczany nie tylko przy zapewnieniu neutralnego bilansu emisji CO23, ale także jazda nim lokalnie będzie bez emisyjna. ID. Charger4 to naścienna stacja dostępna opcjonalnie do użytku domowego. Jeżeli dodatkowo użytkownik będzie korzystać z certyfikowanej energii Polenergia4 , która w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych, będzie to oznaczać, że eksploatacja ID. Buzz odbywa się w sposób przyjazny dla klimatu. Tym samym elektryczny „Bullik” zmienia zarówno naszą firmę, jak i naszą koncepcję mobilności – w duchu zrównoważonego rozwoju.
Akumulator i recykling: gwarantowana długa żywotność
W odróżnieniu od silników spalinowych, silniki elektryczne niemal nie wymagają serwisowania ze względu na brak części podatnych na zużycie, takich jak pasek rozrządu, a także brak konieczności wymiany oleju. Oznacza to wydłużenie okresów między kolejnymi przeglądami i mniejszą liczbę koniecznych wizyt warsztatowych przy niższych kosztach serwisowych. Nowoczesne pojazdy elektryczne takie jak nowy ID. Buzz są projektowane do długiej eksploatacji. W związku z tym wielu potencjalnych klientów szczególnie interesuje jedna kwestia: jak długa jest żywotność akumulatora? Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy ID. Buzz cechuje się bardzo wysoką gęstością energii i mocy. Ponadto jest ona bezobsługowa, posiada wysoką stabilność cyklu i niski poziom samorozładowania. Na jej żywotność mają jednak wpływ czynniki takie jak liczba i rodzaj procesów ładowania (AC/DC), przestrzeganie limitów ładowania czy temperatura otoczenia. Z upływem czasu nieuchronnie prowadzi to do zmniejszenia zasięgu.
Nowy ID. Buzz to wybór wysokiej jakości. W przypadku jego wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego gwarantujemy zachowanie przynajmniej 70% pojemności użytecznej (netto) przez okres 8 lat lub do 160 tys. km przebiegu8. Stare akumulatory nie trafiają jednak na wysypisko. Wprost przeciwnie: nasi klienci mogą w istotny sposób przyczynić do podniesienia poziomu zrównoważenia naszej całościowej strategii. W tym obszarze należy wymienić zastosowania typu second-life, w ramach których po zakończeniu cyklu życia akumulatora w pojeździe są one przez nas wykorzystywane np. w systemach magazynowania energii. Równocześnie dążymy do zapewnienia recyklingu wysokiego odsetka surowców w ramach wtórnego wykorzystania. Na przykład już dziś w naszym pilotażowym zakładzie w Salzgitter potrafimy odzyskać nawet 97% surowców do produkcji akumulatorów, takich jak nikiel, miedź i lit.